Nem indult igazán januárianak 2005 első hónapja, legalábbis az időjárást illetően.
|
Budapest, Roosevelt tér: a 1335-ös KCSV7-es érkezik a fenti nevű megállóba. Ez az egyik olyan KCSV, amelyik hajlamos a túlmelegedésre: egy szép nyári napon egyszer csak az egyik feléről teljesen irányíthatatlan lett a kocsi, de mire bevontattak vele a Közvágóhídra, addigra újra kihűlt, és úgy viselkedett, mintha semmi baja sem lett volna. |
|
A 4029-es Tátra a Krisztina körúton, háttérben az Erzsébet híd egyik pillérje látható. |
|
A 1310-es hűtőgép utast cserél a 17-es viszonylat Perényi utcai megállójánál (ez talán a leghidegebb ferencvárosi Ganz csuklós). A teleobjektív torzításának köszönhető az, hogy felfedeztem azt, hogy egy kisebb lakótelep található a Podolin utca magasságában. |
|
Csufika pózol a szikrázó napsütésben a Mester utca és Könyves Kálmán körút sarkán lévő Praktiker előtt. Érdemes megfigyelni a villamos tetejét, a későbbiekben ennek még lesz szerepe. |
|
Csufika hidak között, előtt és alatt - hangulatkép egy várakozó 30A-val a Gubacsi út elejénél. |
|
41-es villamos halad a Halász utca felé a budai rakparton. |
|
És Csufika újra itt van:) Ami miatt ez a kép bekerült ebbe a válógatásba, az annak köszönhető, hogy új áramszedőt kapott. Ez általában nem jelent feltűnő változást, azonban Ő most az eddigi félpantográf helyett egy teljesen pantográf Ganz csuklós áramszedőt kapott, ami véleményem szerint teljesen megváltoztatta a külső kinézetét. Egy kicsit TW6000 szerűvé vált :) |
|
Ganz csukósok alul és felül a Margit híd budai hídfőjénél. Alul a 1317-es kocsi látható, ő műszaki hiba miatt állt hátrébb az egykori hurokvágány hátsó részébe. Fölötte egy csatolt kocsi látható valamelyik körúti viszonylaton. |
|
Ez pedig már Miskolc: a 208-as KT8D5-ös halad a Széchenyi utcán Diósgyőr felé, miközben elég erőteljesen esik a hó:) |
|
Ugyanő, ugyanitt, nem tudom, hogy miért. |
|
Ez pedig a 186-os E1-es, ő a Tiszai pályaudvar felé megy éppen. |
|
Ő pedig a 40-es pályaszámú üzemi kocsi, aki egykoron egy budapesti BHÉV eredetű, emlékeim szerint M sorozatú HÉV kocsi volt. Most éppen teljesen magányosan az Újgyőri piacnál lévő delta használaton kívüli ágában áll. Nem csoda, hogy össze van firkálva, ha napközben több órára őrizetlenül hagyják. |
|
A 40-es és a hátulról a Széchenyi utcán már látott 186-os kocsi most éppen az Újgyőri piacnál. |
|
A 186-os kocsi porol tovább a friss hóban a Vasgyár felé. |
|
A 200-as pályaszámú KT8-as igyekszik az Újgyőri piac felé, ezúttal az 1-es vonalon. |
|
A 447,401-es gőzmozdony vonatával éppen az Erdőalja utcában áll, miközben úgy 50-60 fotós majd' minden irányból azzal próbálkozik, hogy minál jobban megörökítse őt :) Igen, ez nem villamos, azonban mégis betettem ide, mert a LÁEVnek (Lillafüredi Állami Erdei Vasút) korábban igen komoly jelentősége volt Miskolc helyi közlekedésében (a végállomása 1980-ig a maitól mintegy öt kilométerrel beljebb, a Szent Anna templomnál volt). |
|
Gőzmozdony a panelházak előtt. Ilyen felvételt Magyarországon máshol nem lehet készíteni, legfeljebb Lengyelországban, vagy néhány Szovjet utódállamban lehet ilyennel próbálkozni. |
|
Végül mégegy felvétel Miskolcról: a 180-as pályaszámú E1-es hamarosan a Vasgyári gyógyszertár megállóhoz érkezik. Ilyen képet is nehéz máshol készíteni Magyarországon: a villamos melletti utcák még nincsenek agyonsózva, fehér minden a képen. |
Köveztekzik: Életképek, Február.